fredag 8 maj 2009

Varför blogg?

För många olika saker. Och om många olika saker.
Lite för att jag är tvångsplacerad i horisontellt läge pga en graviditet som blev för tung för min smurfkropp.
Lite för att det är fyra veckor to go och miljonerna att spendera på nätshopping och Tradera tryter.
Lite för att det sociala bekräftelsebehovet kvarstår - om än något omformat, minimerat och kanttuggat av östrogenöverflödet - och den nämnda positionen omöjliggör fikastunder i staden och mitt hus ligger för känt folk bortom jag-kommer-över-en-stund-efter-jobb-fikar.
Lite för att sambo M och fin-bloggerskan L sa fina pepp-saker.

Och säkert en hel del massa andra skäl. Som jag inte bryr mig om.
Det känns lite som innan man ska gå hemifrån till ett finkalas.
Man har klätt upp sig i tunna nylonstrumpor och en kort klänning som är vacker som snus men som skav-klämmer lite i armhålorna så att man känner sig prassligt prinsesselik men läskigt kall om benen.

Men nu gör jag det.
Tjoho!

3 kommentarer:

  1. Och jag hälsar frun välkommen till en helt ny värld. Som du strax kommer att bli helt besatt av. Vare sig du vill eller inte.

    För min del började det med att jag ville skriva ned talibanens tokhistorier, för att printa dessa och spara för framtida bruk.

    Men oj vad fast i bloggträsket jag blev!

    Och tack så mycket för din kommentar!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar. Den däringa besattheten har tagit över. Sambon har redan hotat med Max von Sydow och vigvatten. Idag har jag vart jag än i världen mig vänt tänkt på min blogg.

    Om du printar Taliban-historierna har du garanterat en köpare. Du är den no doubt roligaste bloggerskan jag läst. Basta.

    SvaraRadera